SPECIAL – „Fight Club” pentru corporatiști. Sacul de box care încasează nervii făcuți la birou

Material publicat în ediția tipărită săptămânală ProSport, distribuită în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.

Alte materiale din ediția curentă:

  • O idee de 700.000 de euro. Fotbalistul și restaurantul corporatiștilor din Centrul Vechi
  • Colecționarul de cluburi: belgianul care a cumpărat șase echipe din cinci țări
  • Radiografia sportului românesc. Câți bani intră anual în sport
  • Handbalul românesc – 24 de echipe și un buget total de 12.8 milioane de euro. Sponsor principal e statul român
  • MotoGP, competiția unde, pe lângă talent, ai nevoie și de 3 milioane de euro
  • Fabricile de bani din fotbal: între investiție, tradiție și răbdare

Există viață și după birou. Un fost boxer român a găsit metoda prin care poate să se mențină în formă, dar și să facă bani din asta: cursuri de box pentru „gulerele albe”. Printre clienții lui se numără avocați, manageri și oameni de afaceri.

Robert Cristea, un boxer în vârstă de 31 de ani care practică acest sport de la vârsta majoratului, a lansat pe piața locală un concept nou de business, împrumutat din Statele Unite ale Americii. Este vorba despre „box după birou” sau,  mai bine zis, White Collar Boxing – Box pentru Gulerele Albe.

Diferența dintre „Rocky” și White Collar este că pugiliștii sunt manageri puternici, doctori, avocați, oameni de afaceri care vin după serviciu pentru a se elibera de stres.  Cristea, acționar majoritar la White Collar, are în spate trei titluri de campion național de amatori, categorie pentru care a luptat până în 2003, moment din care a trecut la profesioniști. „M-am apucat de box după ce am văzut filmul «Rocky». Din 1996 până în 2003 am fost la clubul Steaua, apoi am trecut la profesioniști. Din 2006 sunt antrenor personal. La început, mergeam doar acasă la clienți, ori prin săli, prin București, dar  pentru că pierdeam foarte mult timp în trafic m-am gândit să închiriez un spațiu”, povestește Cristea.

CEO-ul Nusco, client fidel
Printre cei pe care i-a antrenat se numără și Michele Nusco, om de afaceri care activează pe piața imobiliară și în industria ușilor și ferestrelor (Pinum Doors & Windows, unde ocupă funcția de CEO). El este și unul dintre acționarii grupului italian Nusco.
Italianul este client fidel al lui Cristea și totodată cel care i-a pus la dispoziție spațiul în care se află în acest moment sala de box: „Mă gândeam să închiriez un spațiu, am avut norocul să lucrez cu domnul Nusco. La început, în 2010 mai exact, l-am folosit doar pentru mine, pentru că eu încă mai boxez la profesioniști. Și pentru că, în timp, am reușit să-l și utilez, am hotărât să deschid propria afacere”, dezvăluie Robert.

10.000 de euro, investiția inițială pentru a aduce conceptul „White Collar Boxing” în România

În privința abilităților de boxeri ale clienților, Cristea susține că unii dintre ei, cu care lucrează deja de 3-4 ani, ar putea face față chiar și într-un ring, la amatori, având și condiția fizică și tehnica necesare.

„Nu pleacă nimeni cu ochii umflați”
Conceptul, care s-a dezvoltat foarte mult în Statele Unite ale Americii, dar și în Marea Britanie, are la bază o strategie foarte simplă: „Ideea e să lucrez cu oameni din înalta societate, executivi, doctori sau oameni de afaceri. După o zi de serviciu, cu mult stres, omul vine la sală și se descarcă. Face un antrenament de o oră și apoi pleacă acasă liniștit, cu energia negativă eliminată. Este un sport ca oricare altul și este deschis oricui dorește să-și mențină forma fizică și, în plus, să învețe să se apere”, continuă Cristea.

Pentru cei care asociază boxul cu arcadele sparte sau cu pomeții învinețiți, Robert are o explicație: „Nu se bate nimeni cu nimeni. Cine vine la noi, nu părăsește sala cu ochii umflați pentru că nu are cum să se ducă a doua zi la serviciu cu ochii umflați. Aici, totul este legat de relaxare”, completează el.

Acest tip de business a intrat în lumina reflectoarelor la mijlocul anilor 1990 în New York. Câțiva ani mai târziu, conform unui articol publicat de Business Week în 2004, peste 65% dintre abonații unei dintre cele mai cunoscute săli de antrenamente din acest oraș, Gleason, făceau parte la acea vreme din categoria „gulerelor albe”.

100 de lei costă o ședință de „box după birou” la sala din zona Pipera

A pornit afacerea cu banii din premii
Business-ul pugilistului a fost pus pe picioare la sfârșitul anului trecut, atunci când Cristea a ajuns la concluzia că a strâns suficienți bani din meciurile pe care le-a disputat în străinătate și s-a hotărât să-i investească. „Am investit inițial circa 10.000 de euro, adică aproape tot ceea ce am reușit să pun deoparte din meciurile avute la profesioniști în străinătate, în Europa sau Africa. Afacerea  este profitabilă, spune Cristea, în momentul de față având circa 20 de clienți fideli, dornici să învețe box sau doar să se mențină în formă practicând acest sport.

„Sala e nouă, are echipamente moderne și au început să apară și clienții. Avem aproape 20 de abonați pe lună, constanți. Nu-i urmăresc doar pe cei cu funcții mari, ci îi aștept pe toți oamenii de caracter care vor să se integreze într-un grup frumos”, conchide Robert.

900 de lei pe lună pentru acces nelimitat
Ședința de „box după birou” costă 100 de lei, iar un abonament cu acces nelimitat ajunge până la 900 de lei, aproximativ 200 de euro. „Prețul este mare, însă ne adresăm unui anumit target de clienți, persoane cu venituri peste medie. Abonamentul Platinum, cel de 900 de lei, e pentru cei care doresc la orice oră din zi, nelimitat”, spune Cristea. Partea interesantă este că se pot înscrie atât copiii, cât și femeile. Pentru cei mici, prețul scade la 200 de lei. „Deocamdată lucrez doar cu bărbați, dar mă ocup și de copii sau femei. Nu contează sexul și vârsta. White Collar Boxing implică încălzire, gimnastică, studiu la oglindă, exerciții la sac și pernă și palmare”, detaliază pugilistul.

Mihai Leu și președintele OMNIASIG, printre vizitatori
Retras de mai bine de 15 ani din ringul de box, Mihai Leu a fost unul din vizitatorii sălii deschisă de Robert Cristea. „Boxul e ca mersul pe bicicletă, n-ai cum să uiți mișcările„, a mărturisit fostul campion mondial la categoria semimijlocie, atunci când a intrat din nou ring. Un alt nume cu rezonanță care frecventează „boxul după birou” este cel al lui Mihai Tecău, președintele OMNIASIG care spune „prezent” de 2-3 ori pe săptămână.

FOTO: Răzvan Lupică

 

Publicat: 05 02. 2014, 08:28
Actualizat: 06 02. 2014, 13:52